Kuidas muuta jõulumenüü tervislikumaks?

Jõulud on kohe ukse ees ning suured pidusöögid käivad tavaliselt antud pühaga käsikäes. Vahel võib endale kindlasti natuke head ja paremat lubada, kuid tihtipeale on tulemuseks mitmepäevane ülesöömine ning sellele järgnev raskustunne ja süümepiinad. Tegelikkuses on seda võimalik vältida vaid mõne väikse muudatusega menüüs.

Jagame Teiega mõned nipid, kuidas targemaid valikuid tehes saab lihtsalt oma toidulauda jõulude ajal tervislikumaks muuta.

Lihatooted ja vorstid

Üks tähtsamaid komponente eestlaste jõululaual on kahtlemata verivorst, millele on iseloomulik suur rasva ja süsivesikute kogus. Siiski ei pea sellest tingimata loobuma. Näiteks on poelettidel olemas ka kergemat sorti broilerifileega verivorstid, mis sisaldavad umbes viis korda vähem rasva ja peaaegu poole vähem kaloreid. Maitsevahe on seevastu peaaegu et olematu.

Samuti eelista rasvasele lihatükile seasisefileed, kana – või loomaliha. Ka valmistoodete hulgast võib leida hea koostisega toiduaineid. Näiteks erinevate täidistega küpsetuskarbis leiduvad broileri – või seafileerullid, mille valmistamine on imelihtne.

Liha kõrvale

Kuna üldiselt on jõulumenüü üsna toekas, vali liha kõrvale pigem erinevaid aedvilju, mis on kaloraažilt madalad ning sisaldavad ka kiudaineid aitades seeläbi seedeprotsessi kergendada. Lihtne nipp on asetada köögiviljad koos õli ja maitseainetega ahjukotti ning panna need samal ajal koos lihaga valmima.

Samuti on hea valik vitamiiniderikas toorsalat. Rammus kartulisalat jäta parem teiseks korraks.

Kastmed ja marineeritud salatid

Verivorsti kõrvale poest lisandit valides eelista pohlamoosile pohlasalatit. Viimases on ligi kaks korda vähem suhkrut ja kaloreid.

Kui soovid tingimata veel lisaks kastet, valmista see ise hapukoorest, Kreeka või Türgi jogurtist ning maitsesta vastavalt soovile näiteks hapukurgi, tilli, küüslaugu või sinepiga.

Joogid

Paljud inimesed ei märkagi, et suure osa saadavatest kaloritest tarbivad nad hoopis vedelikuna. Eelista alkoholile ja magustatud jookidele ilma lisatud suhkruta jooke. Kas teadsid, et palju armastatud alkoholivaba glögi sisaldab sama palju kaloreid ning suhkrut nagu tavaline limonaad? Hea alternatiiv on näiteks glögimaitseline tee, kuhu lisada mandleid ja rosinaid või siis hoopis magustoidu kõrvale must kohv kaneeliga.

Magustoit

Ka jõulude ajal kehtib ilmselt levinud ütlus „magusa jaoks on alati ruumi“. Pärast rammust jõulupraadi võiks magustoit olla natuke lahjem. Hea valik on näiteks ahjuõunad serveeritud kohupiima, pähklite ja meega. Samuti soovitame proovida ka Mybody kokkade tiramisu-piparkoogi kihilist magustoitu, mis sobib ideaalselt ühe jõuluõhtu lõpetuseks.

Üldjuhul tasub aga meeles pidada, et oluline märksõna on “mõõdukus”. Kõike võib süüa mõistlikkuse piires. Nautige kvaliteetaega perega ja head toitu, kuid ärke laske enda eesmärke silmist.

 

 

Kommentaarid

kommentaari