PaljasPorgand – 0,5 LIITRIT VALGU JÄÄTIST 230 KCAL EEST

See postitus sünnib mu Instagrami jälgijate suurest huvist ja mu postkasti ummistamisest küsimustega: “Kas see on jäätis või smuuti? Mida sa sinna sisse paned? Kuidas see nii hea välja näeb, jagad saladust? Kuidas sa seda ometi teed? Mis asi on smuutiküpsis?” Esiteks, vabandan, et teid toidupornoga üle valanud olen. Teiseks, pole mõtet ju kõigile eraldi vastata ja üks õpetus peaks olema põhjalik ja illustreeritud nagu manuaalid ikka, eks? Niisiis tere tulemast Porgandi 230 kcal parima ja tervislikuima jäätise valmistamise kursusele, kus kõrval-produktiks on küpsis!

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Enne kui alustame, peatun ma ka oma toitumise põhjal. Mult küsitakse tihtipeale, mida ma igapäevaselt söön ning mis võiks olla need food-staple’id salatites ja smuutides. Alustame mu salatitest, mida ma söön niii umbes 2-3 kaussi päevas…  Minu salati moodustavad ALATI:

  1. Salatipõhi: beebispinat, rukola, lambsalat, lehtsalat (parim on erinevaid miksida)
  2. Köögiviljad, millest alati: redis, tomat, kurk, praetud šampinjonid, paprika. Lisaks kas suvikõrvitsanuudlid, röstitud maguskartul, röstitud kõrvits, keedupeet või riivporgand.
  3. Rasv: oliiviõli kastmena, kookosõli praadimiseks, avokaado
  4. Valk: munad/kodujuust/kitsejuust/sinihallitusjuust + KANEPIVALK (u gotta try dis)
  5. Salatikastme retsept: 1 spl sidruni- või laimimahla, 1 tl õunasiidriäädikat, 1 tl sojakastet, 1 spl oliiviõli
  6. Lisandid: granaatõunaseemned, seemned, pähklid
  7. Maitseained/-taimed: kuivatatud/värske koriander, tüümian, rosmariin, petersell + alati Himaalaja sool ja pipar.

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet-salat

Olen eri kombinatsioonidega selliseid salateid söönud juba pikemat aega ja ma ei tüdine ära. Kuidas saab nii maitsvast ja tervislikust toidust väsida, eks? Keskmiselt on mu salat u 350 kcal ning makrod on alati täpselt tasakaalus: 25-30 g SV ja V ning 12-15 g R.

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet-salat

Ja nüüd smuutide or should I say jäätiste juurde? Ka neil on kujunenud välja kindel põhi:

  1. Köögiviljad: röstitud ja külmutatud kõrvits, peet, porgand või maguskartul
  2. Puuviljad: külmutatud banaan
  3. Marjad: külmutatud maasikad, vaarikad, mustikad
  4. Valk: maitsestamata/Kreeka jogurt, Self Omninutrition Mousse MixSelf Omninutrition WheyShake(Peanutbutter Chocolate on PARIM!)
  5. Vedelik (ära kasuta, kui soovid küpsist valmistada): ohtralt jääd + vett/mandlipiima
  6. Lisandid: toorkakao, kaneel, supertoidupulbrid, seemned, pähklid/pähklivõi

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Ma röstin korraga rohkelt köögivilju, kasutamata selleks rasva, lõikan lahti ja külmutan ära. Nii on mul alati neid smuuti jaoks kiiruga võtta. Miks lisada üldse köögivilju smuutidesse:

  • madal kalorisisaldus, mis tähendab rohkem JÄÄTIST, vähem KALOREID
  • rohkelt mikrotoitaineid
  • kõrge kiudainesisaldus
  • jube hea maitse!

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Nagu tähele panite, kasutan ma puuviljadest vaid banaani. Muidugi on veel igasugu võimalusi, aga minu jaoks on banaan lihtsalt nii ideaalne puuvili smuutides, et ma ei tahagi midagi muud kasutada. See on magus, annab kreemja tekstuuri ning on väga kasulik. Jagan teiega paar nippi ka banaanide osas:

  1. Eelista rohelisi banaane – rohelised banaanid on tärkliserikkad. Lausa 70- 80% kogukaalust moodustab tärklis, mis suudab eelnevalt lahustamata läbida meie peensoole. Seega on rohelise banaani tärklis klassifitseeritud kui mittelahustuv kiudaine, mis hoiab meie kõhtu kauem täis. Banaani küpsedes, saab tärklisest kiiresti lahustuv süsivesik ehk suhkur – fruktoos, sukroos ja glükoos. Rohelised banaanid sisaldavad lisaks ka pektiini, mis laguneb puuvilja küpsedes (põhjus, miks banaanid lähevad pehmeks ja üleküpsenult juba lögaseks). Rohelises banaanis leiduval tärklisel ja pektiinil on prebiootilised omadused, mis on toiduks meie soolestiku headele ehk probiootilistele bakteritele.
  2. Külmuta roheline banaan koorega – külmuta oma rohelised banaanid kohe, et säiliksid selle prebiootilised omadused. Kui varem koorisin banaanid ära ja lõikasin väiksemateks juppideks, siis avastasin, et seda polegi vaja teha. Piisab vaid 10 sekundiks sooja vee alt läbi laskmisest ja koor tuleb juba lahti ning nuga läheb vabalt läbi. Nii püsivad banaanid kasutamiseni võimalikult värsked.

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Järgmine saladus mu jäätiste valmimisel on valk. Muidugi võid sa lisada ükskõik missugust valgupulbrit, aga ma vannun, et miski ei tee seda nii kohevaks, volüümikaks ja kreemjaks nagu Self Omninutrition Mousse Mix. Sellel on kaks maitset – tiramisu ja šokolaad. Ma olen armunud mõlemasse, niisiis ostan neid kordamööda. Kui vadakuvalk tekitab mul puhitust, siis need on täiesti gluteeni- ja laktoosivabad ning seega kõrvalmõjude vabad, hehe!

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Ja ever since ma LÕPUKS sain endale Nutribulleti, ei ole ma köögikombaini ja saumikerit enam kapist välja võtnud. Soovisin seda juba jõuludeks ja langetasin otsuse selle siiski endale muretseda. Töösse rakendan seda iga päev – olen sellele challenge’iks seadnud hummuse, püreesupi, lillkapsariisi, mandlijahu ja muidugi smuuti ning jäätise valmistamise. Kõigega on ilma vaevata hakkama saanud, nii et julgen soovitada. Kuna ma teiste mudelite töökuse eest ei vastuta, siis lingin ära igaks juhuks siia enda mudeli, milleks on Nutribullet XXL.

merilin-taimre-paljas-porgand-retsept-smuuti-küpsis-jäätis-dieet-toit-tervislik-lihtne-kiire-maitsev-vegan-toor-paleo-banaan-valk-proteiin-pulber-kakao-köögivili-puuvili-nutribullet-magicbullet

Ja lähme määdžikuga edasi. Tõeline smuuti/jäätisemäädžik sünnib alles siiis, kui segada sisse TOORKAKAO! Oh jumaaal, kus kohas ma elanud olen, inimesed?! Miks ma seda varem teinud pole?? Jah, ma olen kakaod smuutidesse ja jäätistesse lisanud, aga seda enne blenderdamist! Aga nagu… SEGA see sisse ja sa saad aru, miks ma ekstaasis olen, haha! Ma ei oska seletada seda imelist tunnet, kui suured kakaotükid jäätist süües suhu kipuvad ja seal ära sulavad koos kreemja jäätisega. Mu Instagrami jälgijatel on vist kõriauguni mu videotest, kus ma seda toidupornot lusikaga jäätises genereerin. Aga no kuidas muidu teid isutada järele proovima? Sa ei kahetse!

Loe lähemalt Paljasporgand.ee

Kommentaarid

kommentaari