Siim Veri – 2 kuud tööd Vol 1, teekonna algus

Tere!

Alustan Mybody blogipidamises uut segmenti nimega “2 kuud tööd”. Asja mõte on järgmine – olen jaganud oma järgmised 10 kuud 2-kuulisteks tsükliteks viies välja võistlemiseni Eesti Meistrivõistlustel klassikalises kulturismis 2017 aasta oktoobris, tehes debüüdi meeste vanuseklassis. “2 kuud tööd” segmentides seletan lahti enda toimimisratsionaali ning hetkeseisu ja edasise progressiooni põhimõtted keha kompositsiooniga manipuleerimisel. Tegevusplaani eesmärk on teha võistlusdieet võimalikult tervislikult ning harjutada keha pikema aja jooksul madalama rasvaprotsendiga, säilitades metabolismi ning mitme aastaga loodetavasti viies alla oma body fat standpoint’i. Esialgne tegevusplaan ning kaalugraafik on järgmine:

  • Mai 2016: 109kg, keskmine kaloraaž 4500kcal, mille puhul oli kindlasti tegemist plusskaloraažiga.
  • Juuni-september 4 kuud lineaarset defitsiititsüklit, mille tulemusel kehakaalu muutus -10kg, ehk 99kg peale. Tsükli lõpus oli trennipäevade kaloraaž 2900kcal, puhkepäevadel 2500kcal. Liikumine selle kaloraažini oli inkrementaalne, et vältida üleliigset metabolismi aeglustumist.
  • Oktoober-november tagurpidi dieedi tsükkel, mille jooksul keskmine kehakaal tõusis +1kg ehk 100kg peale, kuid sellega kaasnes ka keskmise kaloraaži tõus +700kcal ning vaimne värskendus defitsiidist.
  • Detsembri algusest alustasin teist defitsiiditsüklit, eesmärk on liikuda detsember-jaanuar 100kg pealt 96kg peale ehk -4kg kahe kuuga.
  • Veebruar-märts 2017  teine tagurpidi dieeditsükkel. Tagurpidi dieedi kiirus tuleneb lähtuvalt keha ning metabolismi reageerimisest.
  • Aprill-mai 2 kuud kolmas defitsiiditsükkel, eesmärk liikuda 96kg-92kg, ehk -4kg kahe kuuga.
  • Juuni-juuli 2 kuud kolmas tagurpidi dieet.
  • August-oktoober eesmärk liikuda 92kg pealt 88kg peale võistlusvormi, 1 kuu on jäetud varusse ning võimalusel saab viimane kuu liikuda uuesti tagurpidi dieedi peale, millel on üldiselt väga hea tulemuslikkus keha kompositsioonile.

Tagurpidi dieedi ratsionaal seisneb selles, et iganädalaste toidukoguste teadlikul manipuleerimisel (inkrementaalsel tõstmisel) on võimalik vältida märkimisväärset kaalutõusu rasvamassi arvelt, samal ajal kiirendades metabolismi aja jooksul. Eriti väärtuslik on selline metoodika defitsiidiseisundist välja tulles ning samal põhjusel kasutan seda tsüklilise iseloomuga.

Olgu öeldud, et praeguse tempoga jõuaksin võistlusvormi ka kevadisteks Eesti Karikavõistlusteks, kuid ma olen otsustanud valmistuda sügisesteks Eesti Meistrivõistlusteks mitmel põhjusel:

a) jagades defitsiidi tsükliteks, mis vahelduvad tagurpidi dieediga, on mul tõenäoliselt võimalik jõuda võistlusvormi palju tervislikuma metabolismi ning hormonaalsüsteemiga, kui kasutades klassikalist lineaarmeetodit.

b) säilitades suuremal määral hormonaalsüsteemi stabiilsuse ning liialt vältides aeglustavaid metaboolseid adaptsioone on suurem tõenäosus vältida võistlusjärgset rebound’i ning on kergem sooritada võistlusjärgset tagurpidi dieeti.

c) varieerides tsükliliselt nii defitsiiti, tasakaalu- kui ka plusskaloraaži on teoreetiliselt suurem tõenäosus säilitada lihasmassi või isegi indutseerida progressiivselt lihashüpertroofiat sügishooajaks.

d) suvel paistab väljas päike, personaaltreenerina on rohkem puhkust, ülikoolist saab puhata ning üleüldiselt on meel lõbusam (kõige olulisem punkt…)

Hetkeseis: 22 päeva olen teist defitsiiditsüklit viljelenud, hommikune kaalunumber on 98,5kg. Nagu piltidelt näha, siis peale tagurpidi dieedi tsüklit on keha kompositsioon muutunud märgatavalt paremuse suunas ning see ongi eesmärk. Kaalunumber on kõigest abivahend, mitte eesmärk. Eesmärk on keha kompositsioon (rasvamassi/lihasmassi suhe), nagu see peaks olema igal inimesel, kes tahab paremasse vormi saada!

frfdat

 

Tõden ausalt, et nii head keha kompositsiooni ei ole ma kunagi sellise kaalunumbri juures veel omanud ning see on selge märk järjekordsest edasiminekust enda füüsise arenguteel. Paratamatult kannavad distsipliin, teadmised, ohverdused ning aastatepikkune töö vilja.

Sellega piirdun selleks postituseks. Aeg tiksub edasi ning samamoodi ka keha kompositsioon. Järgmises postituses räägin treeningutest ning toidulisanditest ja nende olulisusest!

Soovin Teile omaltpoolt rahulikke ja ilusaid jõule!

Instagram: https://www.instagram.com/siimve/?hl=en

 

Kommentaarid

kommentaari