Siim Veri – 3 kuud tööd vol 2 – hooaeg on peal?

Tere tere!

Ega mis siin salata, hooaeg on peal ning blogi kirjutamine on seetõttu vahepeal soiku jäänud. Vaba aeg kui selline on väga haruldane ressurss. Aga kohati peab ikka pea mulla alt välja ajama ning muda silmist pühkima (enda abstraktseid metafoore ei mõista ma vahest isegi – samas jätab see ruumi ehk fantaasiale?).

“Hooaja” all mõtlen mitmeid erinevaid faktoreid. Näiteks on personaaltreenerina käes “hooaeg” – teisisõnu on paljud inimesed otsustanud, et just praegu on paras aeg alustada enda füüsilise vormi parandamisega. Audentes Fitnessi spordiklubi ootab Teid ning oleme siinkohal igati abiks koos Mybody kvaliteetse tootevalikuga.

Hooaja alla käib ka poolsemester ülikoolis – peab mainima, et juhtimise ja turunduse magistratuuris õppimine on palju huvitavam minu jaoks, kui haldusjuhtimise bakalaureus oli. Samuti on mul ka väga põnevad ning toredad kursusekaaslased.

Hooaeg on peal ka enda treenimises, kuid kui aus olla siis tekib küsimus, et millal ei oleks? Tegemist on minu jaoks nagu hammaste pesemisega, kuidagi maru ropp maitse tuleb suhu, kui juba mitu päeva peaks vahele jääma.

Siit saab anda ka soovituse uutele harrastajatele – hammaste regulaarne pesemine on rutiin, mille on endale sisse harjutanud loodetavasti iga endast lugupidav ühiskonnaliige. Tegemist on rutiiniga, mida kinnistatakse enda käitumisharjumustesse aastatepikkuse praktiseerimisega. Siinkohal soovingi visadust uutele harrastajatele – tehke regulaarsest treenimisest endale hammaste pesemine – praktiseerige visadusega endale sisse see käitumisharjumus ning Teie keha ja vaim tänab teid kõik järgnevad aastad!

Ning kui Te ei ole kindlad, kuidas õigem on praktiseerida, siis selleks ongi olemas selline ametikoht nagu personaaltreener, kes saab Teid aidata hüva nõu ja jõuga just selles õiges suunas liikuma!

Aga pikema jutu lõpetuseks presenteerin Teile ka väikese pildiseeria viimastest vormipiltidest ning kirjelduse hetkeseisust:

Tehtud on need pildid päris mitu nädalat tagasi, veebruarikuu alguses. Hommikune tühikaal oli nendel piltidel 96,2kg. Tegemist oli järjekordse defitsiidisükli lõpuga. Viimased nädalad olen harrastanud vahelduva eduga tagurpidi dieeti, süües rohkem ja andes kehale defitsiidist puhkust. Kehakaal on mõneti tõusnud, tiksudes 97-98kg vahel, seda ka suuresti glükogeeni ja vee varude arvelt, sest 96ni jõudes olin päris tühjaks tõmmatud ning kaloraažiga pidin periooditi päris madalale minema.

Defitsiiditsüklist välja tulemine ning suurenenud kaloraaž on aga treeningutele väga hästi mõjunud – insuliinitundlikkus on paranenud ning keha kasutab toitaineid peale defitsiiti väga praktiliselt ära, tunnen et masinavärk töötab päris hästi, õlitatult.

Esialgne plaan oli peale kahekuulist tagurpidi dieeditsüklit alustada uuesti defitsiidiga aprilli algusest, kuid praegusel hetkel tunnen, et praktilisem on hoida ka aprill tagurpidi dieedil. Mu esialgne plaan teha mitmed kahekuulised defitsiidi ja tagurpidi dieedi tsüklid oli huvitav, kuid tundsin viimase tsükli lõpus, et närvisüsteem ei taastu ära nii tihedate defitsiiti liikumistega. Sellest tulenevalt liigun edasi dünaamiliselt ning vastavalt aprillikuu progressile sean edasise suuna võistlusvormi liikumiseks. Füüsise juhtimisel ning treenerina töötades tuleb osata olla paindlik õigetel hetkedel, see on oskus mida saab omandada kogemustega ning aastatepikkuse praktiseerimisega.

Mina tänan Teid lugemast ning järgmiste postitusteni!

Jälgige mind ka Instagramis: @siimve

Kommentaarid

kommentaari