Siim Veri — Fitness

Tere lugejad!

Tunnistan ausalt, et pole ammu blogi kirjutanud. Aga siin ma olen. Elus ja terve. Natuke siis jutustan alustuseks oma tegevustest, millega ametis olen olnud. Märtsis-aprillis võttis suurema osa energiast klientide juhendamine ja treenimine Audentes Fitnessis ja ka väljaspool, kuna käimas oli tipphooaeg (suveks vormi). Olen töötanud oma elu jooksul mitmetes erinevates valdkondades — juhutööd, kolimisteenuste kolija, laotöötaja, jaemüügis klienditeenindaja, telemarketer, müük, riigihangete korraldamise praktika Eesti Maksu- ja Tolliametis — kõik väga erinevad ametid ning spetsiifilised omal moel.

Samuti erineb treeneriamet teistest — tegemist on väga intensiivse tööga. Vabandan üldistuse eest, kuid kui jaemüügis on võimalik tööl käia 8 tundi järjest, siis 8 tundi personaaltreeninguid järjest anda on korralik väljakutse – maraton. Kui teha seda tööd pühendumusega — nii hästi kui inimene oskab — ja andes teisele inimesele limiteeritud aja jooksul edasi nii palju teadmisi kui võimalik, siis on see intensiivne nii mõtte protsessidele, kui ka verbaalsele väljendusvõimele (keel läheb ülimalt pehmeks peale 3-4 tundi pausideta rääkimist ja juhendamist). Sellel põhjusel ongi treenerite töö enamasti jaotatud väiksemateks blokkideks, kuna tulenevalt töö iseloomust oleks järjestikune treeningute andmine liialt koormav. See kõik on muidugi ainult minu vaade ja arvamus asjast.

Kuid lisaks intensiivsusele on see töö väga premeeriv — läbi selle töö on võimalik inimestele õpetada tervislikumat elustiili, juhendada ja näidata neile tegevusi, millega on võimalik kontrollida ning muuta enda füüsilist poolt — tervist ja üldfüüsilist vormi (paratamatult areneb läbi füüsilise ka meie vaimne pool). Eriti premeeriv on see, kui treenerina saan näha kuidas juhendatavad arenevad ning see progress nende endi silmis sütitab edasise motivatsioonisädeme. See motivatsioonisäde hakkab kujundama inimese elustiili, toitumisharjumusi ja sportlikke tegevusi. Teisisõnu hakkab tervislike eluviiside jälgimine mõjutama inimese kõiki teisi eluvaldkondi, tõstes elukvaliteeti.

Siim Veri

Niisiis kevade lõpus läks suur osa ajast tipphooaja peale treeneriametis. Maikuus aga elasin kuskil 3 nädalat “koopas”. Teisisõnu õppisin avaliku halduse bakalaureuseeksamiks keskeltläbi 4-8 tundi päevas. Nii mahukat õppemaratoni ei ole ma varem teinud, see oli igati huvitav kogemus. Õppemaraton oli selles osas edukas, et eksamihinde sain ühe kursuse parimatest ning just hiljuti laekus käskkiri TTÜ-st eksmatrikuleerimise ja sotsiaalteaduste bakalaureusekraadi omandamise osas. Niisiis pole muud jäänud, kui formaalne lõpetamine TTÜ-s. Mõtteid mõlgutan ka magistriõppe osas, kuid hetkel võtan aega, et edasine suund paremini läbi mõelda.

Minu enese sportlastee, enesearendus ja treening on olnud terve aja lahutamatu osa mu elustiilist, konstant. Tõenäoliselt tegelen kehaehituse kui elustiiliga elu lõpuni — see ei tähenda et ma oleks võistlev sportlane elu lõpuni. Kulturism ja fitness on rohkem elustiil, mida saavad kõik inimesed enda tervise huvides praktiseerida. Küll aga võistlustasemel kulturismi praktiseerimisel ja samal ajal treeneriametiga tegelemisel on mitu eelist. Nimelt need kaks rolli toetavad üksteist. Ise praktiseerides ja teooriat rakendades saan juurde teadmisi, empiirikat, mida saan hiljem kasutada teiste treenimisel ja aitamisel. Samamoodi treeneriametis teiste juhendamisel omandatud teadmisi saan rakendada enda treenimisel ja treeningutel. Teooria loomine ja praktiseerimine ühes – sümbioos.

Siim Veri

Oma baasteadmised jõutreeningust sain 7 aastat tagasi Ott Kiivikalt, kes oma vabast ajast pühendas aega noortele, kes on huvitatud kulturismist. Sealt edasi oli ta suure osa mu sportlasteest mu treener, kuid ta oli rohkem poseerimistreener ja üldise suuna juhendaja, sest kõik treeningkavad, programmid ja toitumise ning enda füüsise arendamise spetsiifilised suunad olen alati endale ise loonud ja see on olnud väga hea praktika. Selle praktika käigus hakkasin ise juurde otsima teadmisi ning infoallikaid. Eestis on küll treeneritekoolituseid, kuid neid on vähe ning konkreetseid debatte ja analüüse erinevate keha kompositsiooni parendamise võimaluste osas on vähe. Küll aga on interneti levikuga ja globaliseerumisega muutunud rahvusvaheliselt nii suures koguses infot kättesaadavaks, et tuleb osata ainult otsida, filtreerida infot ning omada motivatsiooni seda õppida. Seda ka fitnessi valdkonnas.

Praktiliselt igapäevaseks on saanud minu jaoks erinevate artiklite lugemine, videoloengute ja seminaride kuulamine, erinevate maailma tipptreenerite – ja sportlaste teooria ja praktika jälgimine ning õppimine, seda just keha kompositsiooni parendamise valdkonnas. Usun, et need arenevad teadmised teevad minust parema treeneri ja kulturismisportlase ning sealt tuleb ka see motivatsioon.  Viimase ühe-kahe aasta parimateks infoallikateks ning seeläbi enda õpetajateks võin lugeda Dr. Layne Nortonit (eriti tema analüüs ja lähenemine reverse diet-i ning metaboolse võimekuse ja metaboolse kahju osas), Ben Pakulski ja Dr. Jacob Wilson (tension and intent; lihaste aktivatsioon; mobiilsus; amplituud vs aktiivne amplituud; amplituudi ekstreemsused ja nende rõhutamine; periodiseerimine ja progressioon jne), Charles Poliquin, Paul Carter, Christian Thibaudeau, Bret Contreras, Joe Bennett ning paljud muud. Eriti tervitatav on osade puhul akadeemiline lähenemine keha kompositsioonile, sest paratamatult levib fitness-tööstuses ülimalt palju “bro-science-it”. Igal juhul on õppimine elukestev protsess ning ma jätkan seda põnevusega.

Töötades aastaid treenerina ja olles fitness-tööstuses sees terve see aeg olen näinud kui palju levib endiselt teadmatust inimeste seas nii treeningute, kui ka toitumise vallas. Personaaltreenerina jõuan ma ainult väikese osani inimestest, kuna mul on päevas piiratud arv tunde. Sellega seoses olen leidnud endale mõttekaaslased, kellega oleme selle aasta algusest hakanud looma treening- ja toitumiskeskkonda, kuhu süstematiseerime ning agregeerime kokku kõik oma elu jooksul kogutud teadmised tervislikust elustiilist, toitumisest ja treeningust. Me loome keskkonda, mis praktiliselt töötab kui Sinu enda virtuaalne personaaltreener, aitamaks Sind parema vormis suunas. Keskkonna eesmärk on tuua tervislik elustiil lähemale Eesti inimestele, luua teadlikkust ning aidata inimesi nende eesmärkide suunas. Varsti alustame ka sotsiaalmeedia väljundiga, sealt saate rohkem infot selle ettevõtmise kohta ning järgmises blogipostitutses kirjutan samuti pikemalt. Selle raames on tulemas päris palju kasulikku infot!

Siim Veri

Ja lõppu väike trennivideo, et saaks ühe liikuva pildi ka postitusse sisse pigistada. Järgnevad videod teen ka parema kvaliteediga, see treening sai filmitud väheke halva telefoniga. Trennist endast väga pikalt praegu jutustama ei hakka, tegemist oli push päevaga, mis sisaldas isolatsiooni suunitlusega rinnalihaste treeningust ja jõu suunitlusega õlatreeningust. Praegusest treeningkavast ja selle põhimõtetest räägin juba lähemalt järgmises postituses, mis tuleb juba väga varsti. Senikaua soovin mõnusat suve jätku!

Instagram: https://www.instagram.com/siimve/ 

 

Kommentaarid

kommentaari