Ühe päeva näidismenüü

Paastuperioodi alguseks otsustasin teha ühe vahepostituse oma ühe päeva toidupäevikust. Nimelt on minult palju uuritud mida ja kui palju ma söön. Eks kõigi organismid on oma eripäradega, vajaduste ja soovidega- vastavalt elustiilile ja harjumustele. MIna oma toitumisharjumustelt toetun suuresti värskusele ja tooraine puhtusele. Tähtis on toidu kodumaine päritolu, aga toidulisandite maailmast osa saamiseks pean siiski piiri taha piiluma. Saksamaalt pärit Self nutritioni toodete valik on siinkohal minu vaieldamatuks lemmikuks osutunud ja tuleb tunnistada, et kõrvalmõjusid, mida kardetakse, enda puhul senini täheldanud pole. Mõnele ilmselt ei sobi kunstlikud maitsetugevdajad või suhkruasendajad,mida nendes leidub. Ilmselt on tänapäeva inimene harjunud ilmselt kõige “kosmilisega”, mida poetoit sisaldab, seega tundlikumad on need, kellel konkreetsed talumatused juba diagnoositud on. PS. pildid ei pruugi 100% menüüga klappida, sest toidu pildistamiseni ma tihtipeale ei jõua -otsisin mõned ilmekamad, lähedased variandid. Need, kes mind Instagramis jälgivad, teavad ilmselt minu menüüd päevaste story-postituste järgi.

Nii, nüüd siis aeg lahkamaks minu klassikalist argipäeva… Võtame näiteks esmaspäev, 6. märts.

Hommikuäratuseks ei ole isegi äratuskella vaja- päike lihtsalt paitab oma sooja  kiirega põske ja aeg tegudeks ongi käes! Esimene asi, mida peale ärkamist teen, on üks vitamiinipomm: värskelt pressitud sidrun, riivin sekka ka ingveri juurt ja lisan törtsu onu talust, Haanjast (Suure Tamme Talu ), pärit mett- Segan sooja veega ja joon ühe sõõmuga selle imejoogi, et turgutada enda immuunsust, soolestikku, nahka, küüsi – kogu keha seest ja väljast! Lisaks omega, D-vitamiinid ja multivitamiini kapsel.

Peale vitamiinilaengut asun kohvi  tilgutama ja pudrupotte kolistama. Valmib minu vaieldamatu lemmik: Kaeraklii puder(50g kuivainet), keedetud veega, soolaga, millele lisan vahetult enne valmimist kaks munavalget, mis on pärit vanaema talust, seega taaskord mahe ja oma! Kollased hoian nädalavahetuseks, sest siis saab nendest magustoite teha- tervislikud rasvad siiski. Kui puder valmis, segan selle kausis Self Diet Meal pulbriga (16g), kaneeliga (tl), toorkakaoga(2tl), peale puistan mõne teelusika müslisegu, marju ja ei saa ka maapähklivõita(10g). Selline hommikusöök annab ligi 400kcal. Kui kodus on valminud ka värske rukkileib, siis hammustan pool viilu ka seda magusa alla.

Kuna minu päevane toidukordade aeg sõltub suuresti tunniplaanist siis tekib siin varieeruvusi, aga enamasti söön vahepeala ca 12 ajal. Tavaliselt on see vahetult enne trenni või just peale trenni, aga enne kooli. Lihtsuse mõttes valin selleks 150g kodujuustu ja viilu kodust rukkileiba. Paraku tekib väike magusa nälg ka, seega pool Clean Bar-i on samuti menüüs!…. isegi terve. Olen siinkohal teinud ka väikese varieeruvuse, lisades hoopis kodujuustule(tere või hüva maitsestamata jogurtiga) Self Tiramisu Mousse pulbrit ja hammustanud kõrvale pirni või lisanud neljavilja krõbinaid. Esimese variandi puhul on toiteväärtus ca 300-350 kcal. Teise puhul natukene vähem. 250-300.

Lõunaks olen valinud Härmavilja Woki segu (200g), kodus keedetud punapeeti (160g), sibulat(30g), tomatit(125g), keeduporgandit (50g), hiinakapsast (100g) ja kanafileed kuumtöödelduna 150g. Kastmeks kreeka jogurt 30g ja 10g Santa Maria Taco kastet-seda kõige puhtamat ja tulisemat! Lisaks viil rukkileiba…taaskord, sest se lihtsalt on nii maitsev. Valin selle alati tatra asemel, aga kui juhuslikult leiba pole, siis vähendan köögivilju, mille asendan tatra ja värske valikuga.  kokku tuleb siiski Kaloraaž ca 500kcal.

Peale lõunat näksin üldiselt pähkelid. Need on minu suurim nõrkus. Õnneks on mul kodus tublid hävitajad, kes minuga neid koos naudivad. Ei mäletagi millal viimati meie peres komme söödi magustoiduks- ikka pähklisegud, banaanilaastud, datlid, marjad, jõhvikad ja muu kuivatatud kraam. Kodused kuivatatud õunad on siinkohal eriti hea kraam! Pähklitega on raske pidama saada, seega usun et päeva peale tuleb ca 40grammi küll. Minu lemmik on Jõhvikate ja pähklite segu Premiumilt- mõnusalt suured ja värsked! Pistaatsiad on samuti väga hea valik, aga neid palju tarbides hakkab see ilmselt rahataskule mõju avaldama. Vana hea maapähkel ajab ikka asja ära! Seega pähklid ja kuivatatud jõhvikad annavad ca 250 kcal vahepalana. Kuna minus peitub paadunud juustuarmastaja siis 15 grammi suitsujuustu või Bried läheb ka nii möödaminnes ikka külmkapist varem või hiljem minu pintslisse…

Õhtusöögiks on taaskord värske kraam, Kuna trenni teen enamasti siiski hommikul või ennelõunal, siis õhtusöök on kergemast kergem- värske salat(hiinakapsas, tomat, hapukurk, keedujuurviljad või köögiviljawok kana või kalaga.  Täna osutus valituks tuunikala soolvees. Kõige parema kvaliteediga näib mulle Abba tuunikala. Kui siin kokku hoida, siis võib hoopis portsu soolast vett lihalibledega saada, seega soovitan katsetada ja uurida kala sisalduse protsenti. Kõrvale hammustan taaskord Kodust rukkileiba, millele peale määrin avokaado-küüslaugu määret, kust saan kasulikud rasvhapped ja loodusliku antibiootikumi. Salatis võib õhtul ka sibul ja küüslauk olla- ei pea kartma, et keegi minema jookseks, kodus ju võib…. ja peabki! Milleks kulutada raha ravimitele ja preparaatidele, kui saab ka looduslikult end turgutada. Tundub, et ingver, küüslauk ja sibul ongi mind gripiperioodil päästnud. Õhtusöögist palju vitamiine ja kaloraaž ca 350 kcal.

 

Kui paljud järgivad nö teatud kellaaja reeglit, millal süüa ja millal mitte, siis mina seda palju ei vaata…. tegelikult vaatan, aga pilguga, et viimane eine jääb 21.30 peale. Kuna mul piimatoodetega mingeid probleeme pole siis päeva lõpetan ühe magusa ampsuga, mille õhtuste artiklite lugemiste kõrvale ära mekin. Koosneb see 100g lahjast kohupiimast, 150g keefirist, 20g neljaviljakrõbinatest, 10g self Tiramisu Moussest, kaneelist, kakaopulbrist, mille segan kokku ja jätan natukeseks külmikusse seisma. Lisan sisse ka maasikapüreed (30g), peale puistan müslit näpuotsaga (4g), maapähklivõid (7g), ka teisi marju maitse ja tuju järgi. Tavaliselt on need mõned mahlased vaarikad, mis annavad hapu nüansi. Viimase toiteväärtus ligi 400 kcal.  Traditsiooniline õhtune tee on samuti laual- seega õhtu lõppeb maiustades tervislikult!

No vot! Nii ta suuresti ongi, aga kindel on see, et iga päev on midagi teisiti, sest rutiinselt ühte menüüd ei järgi meist ju keegi. See oli vaid väike näide milline saab üks  päev välja näha. Kõik lihtne, kerge ja tervislik, mis kõige tähtsam – maitsev samal ajal! Nagu siit järeldada saab, siis olen totaalne köögivilja fänn ja lihata ei mööda ükski päev, seega paastuperioodiga kaasa ei jookse ja naudin oma lemmikuid ikka edasi. Seni, kuni veel kõrvitsaid ja teisi toredaid köögivilju keldrist leian, ei jäta ka suppide püreestamist, kanapuljongi keetmist, ahjuõunade meisterdamist ja pajatitude hautamist- kõik kodumaine ja vitamiinidest pakatav, just see, mida meie keha kevadel veel eriti vajab! Olen tänulik ka vanaemale, kes mind munade, suitsukala ja juurviljadega ikka toetab- poest neid kodumaiseid ostes peaksin ilmselt palju enne uurima, et veenduda kvaliteedis ja puhtuses. Siit ka soovitus kõigile lugejatele- leidke keegi, kes saaks teid varustada parima kodumaise toorainega, uskuge mind, road tõelisest toorainest on need parimad!  

 

Kommentaarid

kommentaari

Related Posts